آیا میدانید اقدامات اداره تعاون و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها چیه؟

اقدامات اداره تعاون و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت­ها

اداره تعاون بعد از دریافت درخواست هیئت مؤسس و بررسی طرح توجیهی و سایر مدارک، موافقت-نامۀ تشکیل شرکت تعاونی رو صادر میکنه، و نمونۀ اساسنامه و فرم­های مورد نیاز رو در اختیار نماینده هیئت مؤسس قرار میده.

هیدت مؤسس بعد از دریافت موافقت­نامه باید ظرف دو ماه اقدامات لازم رو برای تأسیس تعاونی و تشکیل اولین جلسۀ مجمع عمومی به عمل بیاره. پس از تشکیل اولین جلسۀ مجمع عمومی عادی و تصویب اساسنامه و انتخاب اولین مدیران وبازرسین، اولین هیئت مدیره انتخاب میشه.

سپس جلسه­ای تشکیل میشه و در اون جلسه رئیس و نایب رئیس هیئت مدیره، منشی، مدیرعامل، دارندگان حق امضای اسناد رسمی و تعهد آور، و دارندگان حق امضای عادی انتخاب میشن. اولین هیئت مدیره موظفه ظرف مدت یک ماه از تشکیل مجمع عمومی عادی، اقدامات لازم رو برای ثبت شرکت تعاونی به عمل بیاره. اداره تعاون پس از بررسی مدارک و تأیید اونا، مجوز ثبت رو صادر و همراه با سایر مدارک به اداره ثبت شرکت­ها ارسال میکنه تا نسبت به ثبت تعاونی اقدام بشه.

اداره ثبت شرکت­ها پس از بررسی مدارک، نسبت به ثبت شرکت­ تعاونی اقدام، و رونوشتی از آگهی ثبت شرکت و اساسنامه­ای که به تأیید اداره ثبت رسیده رو به اداره تعاون ارسال میکنه.

هیئت مدیرۀ تعاونی پس از ثبت آن باید از اداره تعاون برای شرکت پروانۀ تأسیس بگیرن و بعد از گرفتن پروانۀ تأسیس میتونن فعالیتشون رو شروع کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *