آیا میدانید منظور از شرکت با مسئولیت محدود چیست؟
طبق قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود شرکتیه که بین دو یا چند نفر تشکیل شده، و هریک از شرکا ــ بدون تقسیم سرمایه به سهام یا قطعات سهام ــ فقط تا میزان سرمایه خودشون مسئول بدهی­ها و تعهدات شرکتن. در این شرکت­ها هم مثل شرکت­های سهامی خاص، مسئولیت هریک از سهامداران در مورد بدهی­های شرکت محدود به مبلغ سرمایه گذاری شده در شرکته، و در صورت عدم کفایت مجبور نیستن اموال شخصیشون رو توی این راه مصرف کنن.
در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه به سهام تقسیم نمیشه و به صورت سهم الشرکه­ است. در اینجا چیزی به عنوان ورقه سهم الشرکه وجود نداره که بخواد بفروش برسه و برای فروش سهم الشرکه رضایت بقیه شرکا هم لازمه.
برای تأسیس بنگاه­های کوچک اقتصادی و انجام فعالیت­های محدود اقتصادی، ثبت این نوع شرکت خیلی مناسبه، چون این نوع شرکت با وجود دو نفر شریک به ثبت میرسه و انتخاب بازرس توش اختیاریه، و تشریفات تشکیل مجامع عمومی وهیئت مدیره و انتشار آگهی ­ها که در شرکت­های سهامی وجود داره در این شرکت­ها وجود نداره. مدیران توی این شرکت­ها می تونن برای مدت نامحدودی انتخاب بشن.بنابراین تشکیل جلسه­ های مجامع عمومی وهیئت مدیره برای تمدید مأموریت مدیران مانند شرکت­های سهامی ضروری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *