آیا میدانید مدیریت شرکت مختلط سهامی چگونه است ؟

مدیریت شرکت مختلط سهامی مخصوص به شریک یا شرکای ضامنه.
در هریک از شرکت­های مختلط سهامی، هیئتی ــ لااقل مرکب از سه نفر از شرکاــ برقرار میشه و این هیئت رو مجمع عمومی شرکا، بلافاصله بعد از تشکیل قطعی شرکت و قبل از هر اقدامی در امور شرکت معین میکنه، انتخاب هیئت برحسب شرایط در اساسنامه شرکت تکرار میشه و در هر صورت، اولین هیئت نظار برای یکسال انتخاب میشن.
اعضای هیئت نظار در مورد امور اداری و نتایج بدست اومده از اون هیچ مسئولیتی ندارن، و هر یک از اعضا در انجام مأموریت خود، بر طبق قوانین مملکت مسئول اعمالشون هستن.
اعضای هیئت نظار دفاتر و صندوق و کلیه اسناد شرکت روبا دقت بررسی میکنن و گزارش سالانه رو به مجمع عمومی میدن. در هر زمانی، اگر در تنظیم صورت دارایی بی­ترتیبی یا خطایی مشاهده بشه باید توسط هیئت نظار توی گزارش سالانه ذکر بشه ؛ و اگر مخالفتی با پیشنهاد مدیر شرکت در تقسیم منافع داشته باشن، دلایل خودشون رو بیان میکنن. هیئت نظار میتونه شرکا رو برای مجمع عمومی دعوت کنه و با موافقت رأی مجمع در صورتی که اساسنامه این حق رو به مجمع داده باشه، شرکت رو منحل کنه.
تا پانزده روز قبل از انعقاد مجمع عمومی هر صاحب سهمی میتونه در مرکز شرکت حاضر بشه واز صورت بیلان وصورت دارایی و گزارش هیئت نظار اطلاع حاصل کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *