راهنمای ثبت برند تجاری یک مقاله تکمیل می باشد که به تمامی جوانب ثبت برند تجاری ، انتخاب نام و اساسی ترین سوالات ثبت برند تجاری پرداخته است .
ثبت برند تجاری و علامت تجاری اصل و اساس شروع هر فعالیت تولیدی برای جلوگیری از کپی‌ برداری دیگران می‌ باشد چنانچه پیش از ثبت هر برندی ابتدا باید بررسی کنید آن نام تجاری قبلا ثبت شده است یا خیر ؟
نام و علامت تجاری که انتخاب می‌ شود در تمام فعالیت‌ های اقتصادی شرکت مورد استفاده قرار می گیرد .

اما سوالی که مطرح می‌ شود این است که برای ثبت علامت تجاری در ایران باید چه کرد و یا چه شخصی یا افرادی می‌ توانند علامت تجاری داشته باشند و چه مدارکی برای ثبت نام تجاری لازم است ؟

راهنمای ثبت برند تجاری

راهنمای ثبت برند تجاری

برند برند شامل تمام احساسات ، مفاهیم و ویژگی‌ هایی است که به صورت یک نام، اصطلاح ، علامت ، نشان ، طرح و یا ترکیبی از این‌ موارد طراحی شده و برای شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز نمودن این محصولات و خدمات از سایر رقبا بکار برده می‌ شود .
بنابراین نام تجاری علاوه‌ بر اینکه باعث تمایز محصول و خدمات ویژه شما در مقایسه با سایر رقبا می‌ شود ، موجب می‌ گردد برند تجاری تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه‌ ای محصولات با کیفیت و خدمات ویژه به مشتریان و خریداران گردد .

ثبت برند تجاری در ایران

هر شخص حقوقی و حقیقی که محصول یا خدمتی ارائه می‌ کند، می‌ تواند نسبت به ثبت برند تجاری در ایران اقدام نماید. اگر فرد یا گروهی در اداره ثبت شرکت‌ ها، شرکت خود را به ثبت رسانده باشند و به صورت قانونی فعالیت داشته باشند .
در صورتی‌ که با نام شرکت برندی ثبت نشده باشد خریداران اعتماد کمتری به شما خواهند داشت .
بنابراین لازم است بلافاصله پس از ثبت شرکت برای ثبت نام تجاری شرکت خود اقدامات لازم را انجام دهید. همانند ثبت شرکت لازم است برای ثبت نام تجاری نیز مراحلی انجام گردد .

شرکت هایی که علاقه چندانی به انجام امور اداری زمان‌ بر ندارند می‌ توانند، فرایند انجام این کار را به ما بسپارند .
دقت داشته باشید برای ثبت برند لزوما نباید شرکت باشید و اشخاص حقیقی هم می‌ توانند برند خود را ثبت کنند. برای نمونه ممکن است کار شخصی تولید عروسک‌ های دست‌ دوز باشد و تمایل داشته باشد این عروسک‌ ها را با نام خود به ثبت رساند .

برترین و مهم‌ ترین نکات در قوانین ثبت برند

با ثبت علامت تجاری خود می‌ توانید رد مرکز مالکیت معنوی از حمایت‌ های قانونی برخوردار شوید. یکی از این حمایت‌ ها این است که وقتی برند خود را ثبت می‌ کنید، دیگران نمی‌ توانند از نام شما سو استفاده کنند و هر گونه کپی‌ برداری از خدمات و محصولات شما قابل پیگیری می‌ باشد .

راهنمای ثبت برند تجاری و انتخاب نام آن

برای انتخاب نام برند به صفحه زیر مراجعه کنید :

لیست اسامی خاص برای برند

مراحل ثبت علامت تجاری در ایران

زمانی که قصد دارید برند خود را ثبت کنید باید ابتدا مطمئن شوید این نام تجاری پیش از شما به ثبت نرسیده باشد و با استعلام برند به راحتی قادر خواهید بود این موضوع را بررسی نمایید .
در صورتی که برند انتخابی شما قبلا موجود باشد دیگر قادر نخواهید بود برای آن نام درخواست نمایید .
سامانه استعلام ثبت برند در مرکز مالکیت معنوی به شما امکان می‌ دهد برند های ثبت شده را مشاهده نمایید .

در این مرحله اگر تجربه کافی ندارید می‌ توانید بررسی این کار را به کارشناسان ثبت شرکت نیک بسپارید و بعد از استعلام ثبت علامت تجاری اگر برندی با نام انتخابی شما موجود نبود می‌ توانید مراحل ثبت برند تجاری را آغاز نمایید که شامل مراحل زیر می‌ باشد :

  1. تعیین نوع اظهارنامه در سایت، تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نیاز
  2. بررسی و تایید اطلاعات توسط کارشناس
  3. پرداخت هزینه و دریافت شماره اظهارنامه
  4. ارجاع به کارشناس و رسیدگی و پرداخت مبلغ نهایی
  5. انتشار آگهی در روزنامه رسمی و دریافت گواهی ثبت برند

انتخاب نام برند

هزینه ثبت برند در ایران

ثبت علامت تجاری نیز همانند سایر فعالیت‌ های ثبتی نظیر ثبت شرکت ،  ثبت تغییرات شرکت ، اخذ کارت بازرگانی شرکت یا شخصی پیچیدگی‌ های مخصوص به خود را دارد .
در صورتی که مدارک شما ناقص باشد یا صحت مدارک‌ تان مشخص نباشد ممکن است درخواست شما رد شود ، چنانچه در این مرحله می‌ توانید برای جلوگیری از طولانی شدن فرایند ثبت علامت تجاری از سامانه ثبت شرکت نیک کمک بخواهید .

کارشناسان مجموعه نیک در تمام مراحل شما عزیزان را راهنمایی می‌ نمایند .
هزینه‌ ها و تعرفه‌ های ثبت برند در سامانه ثبت شرکت نیک مشخص و شفاف است و برای اطلاع از هزینه‌ ها کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید.

مدارک لازم جهت ثبت برند تجاری
مدارک لازم برای افراد حقیقی ثبت علامت تجاری

مدارک لازم برای افراد حقیقی که می‌ خواهند ثبت برند تجاری خود را آغاز کنند به شرح زیر می‌ باشد :

مدارک لازم برای افراد حقیقی ثبت علامت تجاری

مدارک لازم به منظور ثبت علامت تجاری در ایران برای اشخاص حقوقی شامل موارد زیر می‌ باشد :

دقت داشته باشید ثبت علامت تجاری در شهرهای مختلف کشور یکسان بوده و در هر نقطه کشور که باشید به مدارک یکسانی نیاز دارد و تنها تفاوت این است که برای ثبت شرکت یا ثبت برند در هر شهر باید به اداره مربوطه در همان شهر مراجعه کنید و مدارک و اطلاعات را به اداره مربوطه تحویل دهید .

کارشناسان و مشاورین ثبت شرکت داران برای هر امری در حوزه‌ ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت ، اخذ کارت بازرگانی  و … از شروع تا پایان کار در خدمت و همراه شما عزیزان خواهند بود و همچنین مشاوره‌ های ثبتی این مجموعه رایگان می‌ باشد و تنها بعد از شروع کار هزینه‌ های مربوطه اخذ می‌ شود .

مطلب از سایت ثبت برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *