اگر شرکتی ثبت شده دارید برای اینکه در واحد مالیاتی شناسایی شوید، نیاز به کد اقتصادی خواهید داشت.
در واقع اخذ کد اقتصادی بعد از ثبت شرکت و تشکیل پرونده در دارایی امری ضروری است و موجب قانونی شدن فعالیت های شرکت خواهد شد .
در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی درباره روش ها و مدارک اخذ کد اقتصادی خواهیم پرداخت تا با آگاهی کافی در این زمینه اقدام کنید و فعالیت های خود را به شکل قانونی پیش ببرید.

اخذ کد اقتصادی

 

اخذ کد اقتصادی

هر فردی چه حقوقی و چه حقیقی بر اساس آنچه در قانون آمده است برای تولید کالا و خدمات باید کد اقتصادی دریافت کند که دوازده رقمی می باشد.
برای اخذ کد اقتصادی گام اول تشکیل پرونده مالیاتی است تا معضلات بعدی نظیر مشکل در عقد قرارداد رخ ندهد.

در قانون سازمان مالیاتی معافیت هایی ذکر شده است که اگر این کد اقتصادی را اخذ نکنید، از این معافیت ها بهره نمی برید.
هر تجارتی این کد اقتصادی که اختصاصی می باشد را دارد و با داشتن آن، عملکرد شرکت مشخص خواهد شد زیرا در فاکتورها و قرارداد ها این کد را خواهید دید و نوعی شناسه محسوب می شود.

اهمیت اخذ کد اقتصادی

با اخذ کد اقتصادی قادر خواهید بود که در بانک حساب باز کنید و قادر به دریافت کارت بازرگانی و صدور فاکتور خواهید بود .
همچنین با دریافت کد اقتصادی در مناقصات و مزایده‌ ها می توانید شرکت کنید و با شرکت های دولتی قرارداد ببندید.

برای اخذ کد اقتصادی با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی های لازم صورت گیرد و مراحل دریافت آن برای شما در کمترین زمان صورت پذیرد.
متخصصین امور ثبتی و حقوقی این مجموعه به صورت کاملا رایگان به شما مشاوره می دهند و در تمام مراحل در کنارتان خواهند بود.

 

مراحل اخذ کد اقتصادی

 

مزایای دریافت کد اقتصادی

سازمان امور مالیاتی این کد را به فعالان اقتصادی می دهد و نوعی شماره شناسایی برای این افراد خواهد بود.
با داشتن این کد فاکتورهایی که صادر می کنید، صورت حساب ها و دفاتر قانونی از جانب سازمان امور مالیاتی راحت تر بررسی می شوند .

با اخذ کد اقتصادی برای فعالیت های اقتصادی مجوز خواهید داشت و در قالب مالیات از جانب دولت حقوق پرداخت می شود و اینگونه رقابت های ناسالم به وقوع نخواهد پیوست .
اگر قصد دارید فعالیتی قانونی داشته باشید، مجموعه ما اخذ کد اقتصادی را در سریعترین زمان ممکن برایتان انجام خواهد داد و تمام تلاش خود را برای کسب رضایت شما خواهد کرد.

مراحل اخذ کد اقتصادی

اگر قصد دارید کد اقتصادی دریافت کنید در اداره دارایی واحد خدمات و اطلاعات، دفترچه و فرم مربوط به دریافت کد را پر کنید و از اساسنامه شرکت یک کپی تهیه و ارائه دهید .
افرادی که عضو هیئت مدیره هستند، مدارک شناسایی مثل کارت ملی خود را کپی بگیرند و آنها را همراه با دیگر مدارک لازم مثل مجوز تاسیس و سند مالکیت ارائه دهند.

بعد از اینکه کلیه مدارک را آماده کردید و به اداره مالیاتی تحویل دادید در آنجا بررسی های لازم صورت می گیرد و در صورتی که این مدارک تایید شدند، رسیدی بابت این مدارک به فرد تحویل داده خواهد شد.

این دفتر، مدارک را به اداره نظارت و پیگیری ارسال می کند و از آنجا به اداره کل اطلاعات و  خدمات مالیاتی و سپس اداره شماره اقتصادی می رود.
در نهایت پس از اینکه این مدارک بررسی شدند، کد اقتصادی صادر می شود.

برای اشخاص حقوقی نیز بعد از اینکه کارت تهیه شد و فرم مربوط به اطلاعات هویتی کامل شد، مدیر عامل و وکیل قانونی باید آن را تنظیم کرده و مهر شرکت به آن بزنند و با تحویل به حوزه مالیاتی، اقدام به طی کردن سایر مراحلی کنند که برای اشخاص حقیقی توضیح داده شده بود.
شخصی که کد اقتصادی را دریافت می کند باید در صورت تغییر اطلاعات شخصی خود، آن را به اطلاع مراجع مرتبط برساند تا این تغییرات وارد کارت اقتصادی نیز بشود.

مدارک لازم برای اخذ کد اقتصادی 

اگر قصد آماده کردن مدارک برای اخذ کد اقتصادی دارید، باید بدانید این مدارک برای اشخاص حقیقی و حقوقی تا حدودی متفاوت است.
افراد حقیقی باید به ارائه‌ی درخواست کتبی و کپی کارت اقتصادی قبلی خود بپردازند و از پروانه کسب و کار و صفحات شناسنامه نیز کپی تهیه کنند.

فیش پرداختی و یک قطعه عکس از دیگر مدارک لازم می باشد، هم چنین افراد حقیقی برای اینکه اطلاعات هویتی خود را بازگو کنند فرم مربوط به اطلاعات هویتی را باید پر کنند.

اشخاص حقوقی باید از روزنامه رسمی تاسیس و تقاضانامه کپی تهیه کنند. ارائه پیش آگهی تغییرات و روزنامه رسمی نیز لازم می باشد.
هیئت مدیره نیز باید مدارک شناسایی که شامل کارت ملی و شناسنامه است را کپی گرفته و ارائه دهد و از قبوض برق و تلفن شرکت، سند مالکیت یا اجاره نامه ، اساسنامه شرکت نیز کپی تهیه شود.

اصل گواهی امضا و وکالت نامه به نام نماینده در دفترخانه اسناد رسمی از دیگر مدارک لازم است.
در صورت داشتن سوال در زمینه مدارک اخذ کد اقتصادی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مدارک اخذ کد اقتصادی

 

چه کسانی کد اقتصادی لازم دارند ؟

اگر در زمینه هایی چون واردات و صادرات، کالاهای خدماتی و توزیع کالا فعالیت دارید، کد اقتصادی ضروری می باشد. در این زمینه ها اشخاص حقیقی و حقوقی برای دریافت این کد اقدامات لازم را باید انجام دهند. اشخاص حقیقی باید پروانه کسب و کار داشته باشند و‌ مکانی را برای فعالیت کردن انتخاب کنند تا اینگونه شرایطی که برای دریافت کد اقتصادی لازم است مهیا کنند.

مکان مورد نظر باید به تایید شهرداری یا دیگر مراجع برسد و برای فعالیت اقتصادی مناسب باشد.
در واقع بعد از ثبت شرکت و صدور آگهی تاسیس باید در مدت زمان مشخص شده که دو ماه می باشد در دارایی پرونده تشکیل دهید تا قادر به دریافت کد اقتصادی باشند.

اگر برای دریافت کد اقتصادی اقدام نشود با جریمه‌ هایی رو به رو خواهید شد که برای نوبت اول این جریمه طبق قانون دو برابر سودی است که از معاملات کسب خواهید کرد و برای نوبت دوم این جریمه سه ماه پلمپ خواهد بود و اگر این خطا سه بار تکرار شود، مدیران شرکت حبس سه تا شش ماهه خواهند داشت.

هزینه احداث کد اقتصادی نیز متفاوت است و اگر مدارک تان کامل است از طریق تماس یا مجموعه با هزینه های آن آشنا خواهید شد.

مشاوره اخذ کد اقتصادی

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر از نحوه اخذ کد اقتصادی و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و دیگر امور ثبتی ، با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۸۸۲۲ تماس حاصل فرمایید.
همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام راهنمای ثبت شرکت داران دنبال نمایید.

باز کردن چت
مشاوره در واتس اپ
مشاوره در واتس اپ
سلام.
چه کمکی بهتون میتونم بکنم؟