آیا میدانید سهم الشرکه چیه و نحوه انتقال آن چگونه است؟

در شرکت­های تضامنی هم مثل شرکت با مسئولیت محدود به سرمایه ­ای که شرکا برای تأسیس شرکت میذارن سهم الشرکه یا حصه میگن. سهم الشرکه می تونه به صورت نقدی یا غیر نقدی باشه.
طبق قانون تجارت، در شرکت­های تضامنی سهم الشرکه­ای که شرکا به صورت غیر نقد آورده­ان باید قیمت گذاری بشه و مورد پسند شرکای دیگه قرار بگیره.
طبق قانون تجارت، دریک شرکت تضامنی هم مثل یک شرکت با مسئولیت محدود، هیچ یک ازشرکا نمی تونن سهم خودشون رو به دیگری واگذار کنن، مگه اینکه همه شرکا برای انتقال سهم موافق باشن، ولی توی قانون تجارت مشخص نشده که در شرکت تضامنی مثل شرکت با مسئولیت محدود انتقال سهم الشرکه باید با سند رسمی باشه یا نه؟
طبق ماده ۱۲۴ قانون تجارت، تا زمانی که شرکت تضامنی منحل نشده باشه، قرض­های شرکت رو باید خود شرکت پس بده و بعد انحلال، طلبکارهای شرکت می تونن برای گرفتن طلبهاشون به هریک از شرکا یا به همه اونها مراجعه کنن. هیچ یک از شرکا نمی تونن به خاطر اینکه سهمشون در شرکت کمتر از میزان بدهی هست از باز پرداخت بدهی امتناع کنه. فقط در روابط بین شرکا، مسئولیت هریک از اونها در باز پرداخت بدهی به نسبت سرمایه­ای که در شرکت گذاشته باشن خواهد بود، اونم در صورتی که در شرکت­نامه ترتیب دیگه ای اتخاذ نشده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *