در این مطلب قصد داریم در مورد شعبه شرکت خارجی ، کلیات شرکت های تجاری و موارد ضروری آن توضیح دهیم ، چنانچه جهت ثبت شرکت و دریافت کلیه خدمات مربوطه از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ثبت شرکت نیک در ارتباط باشید .

شعبه شرکت خارجی

تعریف شعبه و نمایندگی شرکت خارجی

شرکت های خارجی‌ که تمایلی به سرمایه‌ گذاری در ایران ندارند و فقط میخواهند محصولات شان را در معرض فروش بگذارند ، معمولاً شعبه یا نمایندگی تاسیس می کنند .
مهمترین دلیلی که یک شرکت خارجی در کشوری دیگر شعبه تاسیس می کند ، بازاریابی است .
این شرکت ها به این نتیجه میرسند که می توانند بازار تازه‌ ای را برای محصولات شان در کشور دیگر داشته باشند ، پس برای رسیدن به این هدف در آن کشور شعبه تاسیس می کنند .

اگر فعالیت شرکت خارجی در کشور جدید زیاد نباشد معمولا دیگر شعبه نمی دهند و فقط قرارداد نمایندگی تجاری می دهند ؛ این طوری شرکت خارجی با بستن قراردادی حق فروش ، توزیع ، ارائه خدمات و بازاریابی محصولات خود را به اشخاصی در کشور دیگر می دهد و معمولا هم این قرار داد ها انحصاری هستند .
طبق مواد ۲ و ۴ آیین نامه اجرایی قانون اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکتهای خارجی ، شعبه شرکت خارجی تابع آن شرکت خارجی است و مستقیماً موضوع و وظایف شرکت اصلی را در محل خودش انجام می دهد .

فعالیت های شعبه تحت نام و با مسئولیت شرکت اصلی است و نماینده شرکت خارجی می تواند یک شخص حقیقی یا حقوقی نیز باشد ، در ضمن بر اساس قرارداد نمایندگی ، فعالیتهای شرکت خارجی را در آن محل به عهده گرفته و در این مورد مسئول خواهد بود .

مشاوره شعبه شرکت خارجی

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر در مورد شعبه شرکت خارجی و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و دیگر امور ثبتی ، با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۸۸۲۲ تماس حاصل فرمایید.
همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام راهنمای ثبت شرکت داران دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *