آیا میدانید هیئت مدیره تعاونی چیست؟

هیئت مدیره تعاونی

طبق قانون تعاون،اداره امور تعاونی طبق اساسنامه بر عهدۀ هیئت مدیره­ تشکیل شده از حداقل سه، پنج و یا هفت نفر عضو اصلی، و دو، سه یا چهار نفر عضو علی­البدل می باشه که از بین اعضا برای مدت سه سال انتخاب میشن. در تعاونی­های بزرگ به ازای هر چهارصد نفر میتونن یک نفر رو به اعضای هیئت مدیره و یک نفر رو به اعضای علی­البدل اضافه کنن، به شرطیکه تعداد از پانزده نفر بیشتر نشه.
اعضای هیئت مدیره با رأی مخفی انتخاب میشن. گرفتن رأی برای انتخاب اعضای اصلی و علی­البدل در یک نوبت انجام میشه. حائزین اکثریت (کسانی که بیشترین رأی رو آوردن) بعد از اعضای اصلی به ترتیب علی­البدل شناخته میشن، و انتخاب بیش از دو دورۀ متوالی به انتخاب حداقل دوسوم اعضای حاضر در مجمع عمومی بلا مانعه.
تبصره ۱-هیئت مدیره در اولین جلسۀ خود، از بین خودشون یک نفر رو به عنوان رئیس، یک نفر رو به عنوان نایب رئیس و یک یا دو نفر رو به عنوان منشی انتخاب میکنن.
تبصره ۲- در صورت استعفا، فوت، ممنوعیت قانونی و یا غیبت غیرموجه مکرر یکی از اعضا به طوری که در اساسنامه ذکر میشه، یکی از اعضای علی­البدل ــ به ترتیب آرای بیشتر ــ برای بقیه مدت باقی مونده جانشین اون در هیئت مدیره میشه.
تبصره ۳- اعضای هیئت مدیره میتونن با تصویب مجمع عمومی حقوق و مزایا دریافت کنن. در صورتیکه عضو هیئت مدیره از محل دیگه ای حقوق میگیره در تعاونی مربوط فقط پاداش دریافت خواهد کرد. حداقل و حداکثر حقوق و مزایای هیئت مدیره، پاداش اونها و موارد استثنا به صورت یک آیین نامه­ به تأیید مجمع عمومی می رسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *